Liberty Specialty Markets werft Pierre-Édouard Fraigneau aan als Chief Underwriting Officer Europa

Pierre Edouard Fraigneau- website news 1117x628
  • Gepubliceerd op

01 September 2020
  • Leestijd

Liberty Specialty Markets (LSM), onderdeel van Liberty Mutual Insurance Group, heeft de benoeming aangekondigd van Pierre-Édouard Fraigneau in de nieuw gecreëerde functie van Chief Underwriting Officer Europe. Hij zal gezamenlijk rapporteren aan Kadidja Sinz, Head of Europe en Phil Hobbs, Deputy Managing Director bij Liberty Specialty Markets. Pierre-Édouard treedt met onmiddellijke ingang in deze functie aan en zal in Luxemburg werkzaam zijn.

Hij zal verantwoordelijk zijn voor het beheer van de prestaties en het bestuur van de bedrijfsonderdelen en voor de acceptatie van de directe verzekeringsactiviteiten van Liberty op het Europese vasteland.

“Ik ben verheugd Pierre-Édouard bij Liberty te verwelkomen.  Hij brengt een schat aan expertise en ervaring mee voor Europa en recentelijk voor heel Pan-Afrika.  Ik kijk ernaar uit dat hij ons Europese team komt versterken naarmate onze aanwezigheid op het Europese vasteland groeit. Deze nieuwe functie is essentieel voor het realiseren van onze strategische ambities,” aldus Kadidja Sinz, hoofd Europa bij Liberty Specialty Markets.

Pierre-Édouard is afkomstig van Sanlam, waar hij de functie bekleedde van Commercial Lines Director en lid van het Executive Committee, Pan Africa. Hij heeft meer dan 17 jaar ervaring op het gebied van underwriting en leiderschap in verschillende branches en complexe portefeuilles. Hij heeft nauw samengewerkt met klanten en distributiepartners om winstgevende groeistrategieën en technische underwriting excellence te realiseren.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Lorna Wiltshire
lorna.wiltshire@libertyglobalgroup.com